بگو هستی2 سه شنبه 15 آذر 1390برچسب:, :: 19:46 :: نويسنده : نیما تهی
اولین شماره از بازی Max Payne در سال ۲۰۰۱ با داستانی بسیار جذاب و درگیر کننده سر و صدای زیادی به پا کرد. همچنین Remedy با وارد کردن یک سری عناصر و ویژگی ها در بازی توانست تحسین بسیاری از منتقدین را بر انگیزد. از جمله نو آوری های که Max Payne داشت می توان از سیستم اسلوموشن بازی نام برد تصاویر آهسته و اسلوموشن از سال ها قبل در سینما استفاده می شد ولی سازندگان Max Payne یعنی شرکت Remedy این ویژگی را از دنیای سینما وارد دنیای بازی های کامپیوتری کردند. Max Payne 2 در سال ۲۰۰۳ توانست ادامه دهنده بسیار خوبی برای بازی باشد و حالا Max Payne 3 پس از ۹ سال با سازندگانی جدید ولی پر آوازه می خواهد برگردد. در تریلری که از بازی منتشر شد به نظر می رسد استودیوی Rockstar که مراحل پایانی ساخت بازی را می گذراند خود را پایبند به ویژگی های ۲ نسخه قبلی نموده است. امیدواریم که Max Payne 3 یک ادامه بسیار عالی برای بازی باشد و بتواند سه گانه Max Payne را برای همیشه در دنیای بازی های کامپیوتری جاوید کند.
سه شنبه 15 آذر 1390برچسب:, :: 19:32 :: نويسنده : نیما تهی
گاهی مواقع مواردی در طول داستان و بازی وجود دارند که گیمرها به راحتی از کنار آنها می گذرند. سعی کردیم تا موارد جالبی از بازی موفق Call of Duty: Modern Warfare 3 را برای شما آماده و گردآوری کنیم. پس آیا می دانید…
امیدوارم از مطالب فوق لذت برده باشید.
سه شنبه 15 آذر 1390برچسب:, :: 9:24 :: نويسنده : نیما تهی
اُور دوز؛ نقد و بررسی آخرین حضور اتزیو در بازی های سری فرقه اساسین مقدمه
سبک اکشن ماجرایی در طول نسل های اخیر ، به علت مخاطب زیاد و فروش بالا ، همواره مورد توجه سازندگان و منتقدین بوده است ، به گونه ای که کنسول سازان همواره در “فرست پارتی” خود وجود یک اکشن ماجرایی قوی را لازم و ضروری دانسته اند. در فروش نیز همواره پس از عنوانین اول شخص ، عنواین ماجرایی قرار داشته اند. شاید بتوان موفق ترین عنوان این سبک در نسل های قبلی را “مهاجم مقبره” و “شاهزاده پارسی” دانست. اما بدون شک موفق ترین عناوین ماجرایی این نسل ، که جزء موفق ترین عنواین این نسل نیز هستند ، سری های “آنچارتد” و “فرقه اساسین” باشد.
نخستین شماره از “فرقه اساسین” در نوامبر ۲۰۰۷ بر روی سه پلتفرم ایکس باکس ۳۶۰ ، پلی استیشن ۳ و ویندوز منتشر شد. این نسخه به داستان دو شخصیت دزموند و الطائر و وقایع دوره جنگ های صلیبی می پرداخت. این بازی از طرف منتقدان مورد توجه قرار گرفت توانست میانگین امتیازی ۸۱ را برای خود ثبت کند و از سایت معتبری همچون گیم اسپات نمره عالی ۹ را کسب نماید. همچنین این بازی در بازار نیز با اقبال مواجه شد که این استقبال ، آینده این سری را تضمین می نمود.
دومین نسخه از این سری نوامبر ۲۰۰۹ در سه پلتفرم معمول روانه بازار شد. این نسخه با داستان قوی و گیم پلی عالی خود که حول محور شخصیت دزموند و وقایع دوره رنسانس در ایتالیا می گذشت ، با استقبال بیشتری از سوی منتقدین مواجه شد که نتیجه آن میانگین امتیازی ۹۰ بود. فروش این نسخه نیز نسبت به نسخه قبلی افزایش چشمگیری داشت و سازندگان را امیدوار تر نمود.
سومین نسخه اما تنها یکسال پس از نسخه دوم در نوامبر ۲۰۱۰ بر روی سه پلتفرم اصلی عرضه شد. “انجمن برادری” با تغییرات زیاد در گیم پلی و ادامه دادن داستان اتزیو پا جای پای نسخه دوم نهاد و با فروش بالا و میانگین نمرات ۹۰ بار دیگر قدرت این سری را بر همگان اثبات نمود.
یک سال پس از آن دومین نسخه ضمنی بازی یعنی “مکاشفات” در نیمه نوامبر ۲۰۱۱ به بازار آمد. اما این بار وضعیت کمی متفاوت بود. این سومین حضور اتزیو ، چهارمین حضور دزموند و دومین حضور الطائر در بازی بود. نمرات پایین ترین رکورد را در این سری به ثبت رساندند و با میانگین ۸۰ بسیاری از طرفداران را نا امید کردند اما بازی همچنان در بازار پرفروش بود.
توهمات
دزموند پس از به قتل رساندن لوسی ، با دستور “سیب عدن” خود نیز به کما رفته و برای بازگشت به حالت عادی مجبور ادامه دادن زندگی اتزیو است. اتزیو نیز به دنبال کشف راز های الطائر و یافتن سیب عدن ای است که الطائر یافته بود. اما همه چیز بر طبق منوال پیش نمی رود. در قستنطنیه نیز تمپلار ها به دنبال اتزیو اند اما …
داستان را می توان یکی از بزرگترین نقاط قوت این سری دانست ، در حالی که در این نسخه به عنوان یک نقطه ی ضعف عمل می نماید و برخلاف انتظارات مبنی بر افزایش جذابیت بازی ، آن را کاهش می بخشد. بازی کاملاً غیر منطقی آغاز می شود. در ادامه راه حل مشکلات به شکلی بسیار سطحی توسط فردی دیگر به دزموند ای داده می شود که هیچ شباهتی به دزموند در نسخه های پیشین ندارد.
هدف اتزیو برای سفر به قستنطنیه و تحمل مشکلات بسیار در آنجا ، دارای هیجان و کشش لازم برای یک نسخه کامل نیست. تغییرات به وجود آمده در شخصیت پردازی اتزیو نیز بسیار زیاد و غیر قابل هضم است ، به گونه ای که دیگر هیچ شباهتی میان این شخصیت و اتزیو دو نسخه قبلی وجود ندارد. همچنین طول داستان با طول گیم پلی متناسب نیست و به تدریج خسته کننده می شود. شخصیت اساسین های عثمانی ، سابجکت ۱۶ و همچنین دشمنان ، از شخصیت پردازی مناسبی برخوردار نیستند و تقریباً تا انتهای داستان هیچ دشمن اصلی ای برای اتزیو متصور نیست.
از نقاط مثبت داستان می توان به چگونگی به دست آوردن خاطرات الطائر و انتخاب زیرکانه خاطرات اشاره نمود. همچنین داستان علیرغم شروع از پایان خوبی برخوردار است. شخصیت پردازی سوفیا نیز مناسب صورت پذیرفته است.
کابوس
گرافیک بازی بسیار پایین تر از سطح انتظار و تا حدودی ضعیف است. تکسچر ها به خاطر تعدد ، از کیفیت پایینی برخوردار اند. افکت ها همچنان فاجعه اتد.افکت برف تنها به صورت یک تم ساده در بازی حضور دارد و هیچ گونه فیزیکی برای آن تعریف نشده است ، افکت خون نسبت نسخه های قبلی نه تنها پیشرفت نداشته ، بلکه با پسرفتی فاجعه وار رو به روست. افکت آب و آتش متوسط است. زمین و برف های آن هیچ گونه فیزیک ای ندارد. برای بسیاری از بنا ها تماماً تکسچر یکسانی به کار رفته و علیرغم وجود شیار در آن ها ، این شیار ها قابل رویت نیستند. سینماتیک ها تغییری را از سر نگذرانده اند و همچنان بر منوال سابق اجرا شده اند. نورپردازی همچنان بر منوال سابق است و طبق معمول از کیفیتی متوسط برخوردار است. با وجود ازدیاد تمام کننده ها در کشتن دشمنان ، به دلیل عدم زیبایی در اجرا ، پس از مدتی بسیار آزار دهنده می شوند. تخریب پذیری نسبت به نسخه قبلی تغییر چندانی نداشته و تماماً از نسخه قبلی پیاده سازی شده است. به دلیلی نامعلوم تمامی چهره ها دوباره از نو ساخته شده اند که نمی توان کوچک ترین شباهتی بین آنها و چهره های شخصیت ها در نسخه قبلی پیدا کرد. مساجد قستنطنیه نیز شباهت عجیبی به کلیسا های رم دارند ، گویی تنها تغییر رنگ آمیزی در کلیسا ها داده باشند. طراحی هنری بازی نیز ایده خلاقانه ندارد تا کیفیت این بخش را تا حدودی بیافزاید.
تنها بهبود در بخش گرافیک به بهبود تقریبی فیزیک شخصیت ها و لباس ها باز می گردد.
خواب عمیق
گیم پلی بازی تغییری چندانی به خود نپذیرفته و تنها سریع تر شده است. تأثیر “هوک بلید” در مبارزات ناچیز است. در بالا رفتن از بنا ها نیز تنها فرق کمی با پرش بلند در نسخه های قبلی دارد و تأثیر زیادی در سرعت بخشیدن بر این عمل نمی گذارد اما آویزان شدن از بند ها توسط “هوک بلید” تأثیر به سزایی در سرعت بخشیدن به جا به جایی ها دارد. هوش مصنوعی دشمنان همچنان مناسب بوده و تغییر خاصی به خود نپذیرفته است. مبارزات با ورود هوک بلید و بمب های گوناگون مقداری سریع تر شده اند. تنوع بمب ها اما تأثیر خاصی در روند بازی ندارند چرا که تفاوت قدرت آنها از ترکیب مواد مختلف تأثیر چندانی در کیفیت کار آنها ندارد.
همچنین این بمب ها علیرغم تلاش سازندگان باعث افزایش مخفی کاری در بازی نمی شود ، چرا که کشتن دو سرباز توسط “هیدن بلید” بسیار آسان تر و کم صدا تر از انهدام آنها توسط یک بمب دست ساز است. تغییرات در گیم پلی تنها در حد افزایش این دو المان به گیم پلی باقی می ماند. گرفتن برج ها نیز که از مأموریت های فرعی بازی است ، بسیار خسته کننده و یکنواخت خواهد بود و در صورت داشتن اساسین های تربیت شده ، هیچ خطری برج های تسخیر شده ی شما را تحدید نخواهد کرد. بخش های اول شخص بازی نیز تجربه جالبی بر جای نمی گذارند و در سطحی پایین باقی می مانند.
رویا
شاید بتوان بزرگترین امتیاز و نقطه ی قوت بازی را موسیقی آن نامید. موسیقی بازی که بار دیگر توسط “جاسپر کید” ساخته شده است ، به بازی فضای خاصی می بخشد و کیفیت صوتی بازی را تا حد زیادی افزایش می دهد. ترک های بازی در صحنه های تعقیب و گریز هیجانی خاص این بازی را به گیمر القاء می کند و در صحنه های عمیق و احساسی ، حس آرامش را به فرد می بخشد. پایان بازی و موسیقی تیتراژ نیز اوج هنر آهنگساز را به رخ می کشد. البته استفاده زیاد از ترک های قبلی در حین بازی تا حدودی آزار دهنده می شود اما به کلیت موسیقی بازی اشکال چندانی وارد نمی نماید.
صداگذاری بازی در سطح پایینی قرار گرفته است. صداگذاری شخصیت های اصلی همچنان خوب است اما در مورد اساسین ها ، دشمنان و مردم قستنطنیه ، بازی ضعیف عمل می کند. سازندگان با وجود آگاهی از عربی بودن زبان مردم عثمانی در این برهه زمانی ، صداگذاری آنها را به زبان انگلیسی و به شکلی عجیب با لهجه ی ایتالیایی انجام داده اند.
صداگذاری محیط نیز از کیفیت پایینی برخوردار است. تفاوت بین قدم زدن بر روی سطوح مختلف وجود ندارد ، افکت های صوتی تماماً از نسخه قبلی برداشت شده که شامل صدای افکت آتش ، آب ، شکسته شدن اجسام و صدا اشیاء در حین مبارزات می شود. تمامی بمب ها نیز علیرغم تفاوت در جنس و کاربرد ، صدای تقریباً یکسانی از خود تولید می کنند.
سخن پایانی
در پایان این نسخه در بین دیگر نسخه های این سری بازی ، از پایین ترین کیفیت و سطح محتوا برخوردار بوده و به هیچ عنوان قادر به برآورده کردن توقع مخاطب نیست. شاید اگر این سری به دام تکرار و سودجویی نمی افتاد ، شاهد چنین نزولی در آن نمی بودیم و جایگاه این سری نیز در بین بهترین سری بازی های تاریخ پای برجا می ماند. در پایان امیدواریم که سومین نسخه بازی از کیفیتی بالاتر برخوردار بوده و ضمن برآورده کردن انتظارات ، پایان شایسته ای را برای این سری در نسل هفتم رقم بزند.
نمرات
داستان: ۷
گرافیک: ۷٫۵
گیم پلی: ۸
موسیقی:۹
صداگذاری: ۷
لازم به ذکر است که این نقد و بررسی بر اساس نسخه ی PC بازی صورت پذیرفته است.
ارزش کلی:۷٫۵ نوشته: عادل نریمانی (Adel-97)
سه شنبه 15 آذر 1390برچسب:, :: 8:58 :: نويسنده : نیما تهی
در طی چند وقت اخیر، بازی های پر سر و صدا و زیادی عرضه شده اند و هر کدام رکورد هایی به ثبت رسانده اند. اما حالا در جدید ترین اخبار رسیده از سوی شرکت مایکروسافت از حال و هوای شبکه جهانی Xbox Live، با توجه به کمبود های بازی The Elder Scrolls V: Skyrim در بخش چند نفره اما باز هم این بازی توانسته از جایگاه بسیار خوبی در این شبکه بر خوردار بشود. بر اساس اطلاعات رسیده از مایکروسافت، بازی The Elder Scrolls V: Skyrim با توجه به حضور بازی های پر قدرتی همچون Battlefield 3،Call Of Duty:Modern Warfare 3 ،FIFA 12 ،Gears of War 3 و بازی های زیادی دیگری که از بخش چند نفره هیجان انگیز برخوردارند؛ اما باز هم Skyrim جز پر طرفدار ترین بازی ها در شبکه Xbox Live به حساب می آید و در حال حاضر پس از دو بازی از سری Call Of Duty یعنی MW3 و Black Ops در رده سوم بیشترین بازی شده های شبکه Xbox Live قرار دارد و پیش بینی شده است که این بازی بتواند در چند مدت دیگر به رده های بالاتر هم برود. همچنین از Live و PSN خبر میرسد که عنوان آرکید یوبی سافت یعنی From Dust در یک رکوردشکنی باور نکردنی حضور دارد و تا کنون بالغ بر ۵۰۰۰۰۰ مرتبه دانلود شده است.
salam bache ha az in weblog jadidam khoshetoon oomad?man mikhastam bedoonam ke doost darin man darbareye che chizi tooye weblogam benewisam va aks bezaram be man nazar bedin سه شنبه 15 آذر 1390برچسب:, :: 8:50 :: نويسنده : نیما تهی
حالش خیلی عجیب بود فهمیدم با بقیه فرق میکنه سه شنبه 15 آذر 1390برچسب:, :: 8:32 :: نويسنده : نیما تهی
اگر 18 سال و 7 ماه و 6 روز مدام فریاد بکشی برای گرم کردن یک استکان چای سرد انرژی تولید می کنی؟
(ارزش امتحان کردن نداره)
اگر به مدت 16 سال و 9 ماه بدون توقف بگوزی، گاز کافی برای یک بمب اتم تولید می کنی؟
(حق طبیعی ماست.. باید روش فکر کنم)
قلب انسان چنان فشاری موقع رساندن خون به بدن تولید می کند که می تواند تا 40،914 سانتیمتر فوران کند
(یا ابالفرز)
ارضای جنسی یک خوک تا 30 دقیقه طول می کشد
( دوست داشتی یه خوک بودی؟؟!!)
یک سوسک می تواند تا 19 روز بدون سر زندگی کند
(یعنی ا. ن هم میتونه بدون سر زندگی کنه؟)
اگر سرت را محکم به دیوار بکوبی 150 کالری در ساعت را آب می کنی
(هرگز در منزل اینکار را نکن.. سر کار اشکالی نداره)
موقعیت سر نوعی از سنجاقک نر طوری هست که نمی تواند جفتگیری کند. سنجاقک ماده ابتکار عمل را بدست گرفته و سر نر را می کند و همزمان جفتگیری می کنند
(همیشه خانم ها برای رسیدن به هدفشون هر کاری می کنن)
یک ملخ 350 برابر قدش می تواند بپرد. اگر با انسان مقایسه کنیم یعنی یک آدم باید بتواند به اندازه ی طول یک زمین فوتبال بپرد
(ایول اگه یه ملخ دروازه بان پرسپولیس بشه چه حالی میده)
بعضی از شیرهای نر 50 بار در روز جفتگیری می کنند
(ای بابا بهتره مثل خوکها کیفیت را بر کمیت ترجیح بدن)
پروانه ها مزه ی خوراکی ها را با پایشان امتحان می کنند
(خداروشکر چون من طعم کف کفشم رو دوست ندارم!)
قوی ترین عضله ی بدن زبان است
(اینو می دونستم، یادت رفت بگی زبان آخوندها که کار نمی کنند و فقط حرف می زنند قوی تر از همه هست)
آدم های چپ دست به طور میانگین 9 سال کمتر از راست دست ها زندگی می کنند
(خوبه من راست دست هستم !)
فیل تنها حیوانیه که نمی تواند بپرد
(خدا را شکر)
چشم شتر مرغ از مغزش بزرگ تره
(یعنی بیشتر ایرانی ها شترمرغ هستن؟)
دلفین ها و انسان ها تنها موجوداتی هستند که برای لذت بردن ارتباط جنسی برقرار می کنند نه فقط به خاطر تولید مثل و از روی غریزه
سه شنبه 15 آذر 1390برچسب:, :: 8:20 :: نويسنده : نیما تهی
خونمون رو عوض کردیم به بابام میگم کی واسه خونه خط میگیری؟ سوار تاکسیم میگم آقا نگه دارید، میگه پیاده میشی؟ رفتیم بلیت کانادا بگیریم زنه میگه سیاحتیه؟ به مامانم میگم قوری کجاست ؟ میگه میخوای چای بخوری ؟! داریم لوازم میزاریم توی ماشین که بریم مسافرت تو این گرما که سگ تب میکنه رفتم سوپر مارکت میگم یه ایستک بدید یارو میگه خنک باشه؟ زنگ خونه دوستمو زدم میگم حمید هست؟ پدرش میپرسه حمید خودمون؟ میگم پـَـَـ نــه پـَـَــ حمید تبلیغات رب تبرک رو میگم! سر جلسه کنکور گزارشگر اومده بالا سر بچه میگه اومدی کنکور بدی؟ پـَـَـ نــه پـَـَـــ اومدم ببینم چه خبره اینجا شولوغه!!!! به بابام میگم موجودی حسابت چقدره؟ ساعت ١١ اومدم خونه مامانم میگه الان اومدی؟ میگم پــَه نــَـه! ٢ساعت پیش اومدم الان تکرارش داره پخش میکنه. استاد: کی جواب این سوالو میدونه؟ شب دارم می خوابم.. بابام می گه داری می خوابی؟… پـَـَـ نــه پـَـَـــ دارم امتحان می کنم تشکش خوبه یا نه.. دو دقیقه دیر رفتم سر کلاس، استاد میگه شما دانشجوی این کلاسید؟ میگم پـَـَـ نــه پـَـَــ دانشجوی کلاس آواز استاد شجریانم! شما استاد شجریانید؟ تو اداره پشت میز کارم نشستم،ارباب رجوع اومده میگه کارمند اینجایین؟گفتم پـَـَـ نــه پـَـَـــ رئیس سازمان هوا فضای ناسام اومدم فقط کار تورو راه بندازم!!!!! با دوستم رفتیم خرید.برگشتیم دیدیم ماشینش نیست میگه: دزدیدنش میگم پـَـَـ نــه پـَـَـــ خسته شده بود از بس منتظر ما وایساد. اس ام،اس داد گفت من میرم خودتون بیاین! میگم آقا خمیر دندون سفید کننده می خوام؟ مگس اومده تو خونه رفتم حشره کش آوردم مامانم میگه میخوای بکشیش؟ پـَـَـ نــه پـَـَـ ، به مامانم میگم قوری کجاست ؟ میگه میخوای چای بخوری ؟! سوسک اومده تواتاق دمپایی رودادم مامانم..میگه بزنمش؟؟؟میگم پـَـَـ نــه پـَـَــــ بده پاش کنه تندتر بدوه !! رفتم داروخونه…میگم باند دارین؟میگه واسه زخم؟… پـَـَـ نــه پـَـَـــ بانده فرودگاه حیاط خونمون خراب شده…بابام همینجور داره با هواپیماش دوره خونه میچرخه.!!
درباره وبلاگ به وبلاگ من خوش آمدید آخرین مطالب آرشيو وبلاگ پيوندها
تبادل
لینک هوشمند
نويسندگان |
|||||
|